Voor uitvaartverzorgers 


Na de uitvaart moet de familie verder met het verlies. Als uitvaartverzorger houdt u in de eerste periode contact met de familie en helpt hen met de vragen die er kunnen spelen.


Na een aantal weken neemt de aandacht uit de omgeving vaak wat af. In deze periode moeten nabestaanden veel regelen en organiseren, terwijl hun hoofd hier vaak nog niet naar staat. Onze ervaring is dat veel hulpvragen pas in een later stadium ontstaan. Daarom neemt Nunazorg juist in deze periode, zo’n 6 tot 8 weken na de uitvaart, contact op.


Wij werken namens u


Wanneer u samenwerkt met Nunazorg benaderen wij de nabestaanden namens u als uitvaartverzorger. Wij bieden dus een service vanuit uw organisatie. Namens u stellen wij onder andere de volgende vragen:

  • Hoe gaat het op dit moment met u?
  • Ervaart u voldoende steun uit uw omgeving?
  • Heeft u vragen over de afwikkeling van de nalatenschap?
  • Kunnen we u ergens mee helpen?
  • Hoe kijkt u terug op de uitvaart?


Als nabestaanden dit op prijs stellen en woonachtig zijn in dezelfde regio, gaan we op huisbezoek. Dit hoeft niet meteen, dat kan ook op een later moment.

Nabestaanden in Nederland kunnen wij, als vanzelfsprekend, ook op maat bijstaan.


Waardering voor de nazorg


Door onze actieve uitreiking spreken we iedereen en doordat rouw een proces is houden we graag even het contact aan.

Gelukkig heeft niet elke nabestaande hulpvragen en steun van ons nodig. Ook wanneer er geen opvolging is, ervaren mensen de belangstelling altijd als zeer positief. De waardering voor deze warme aandacht vanuit het uitvaartbedrijf is groot.


Feedback op de uitvaart


Tijdens het eerste gesprek blikken we terug op de afgelopen periode en horen wij onder andere hoe mensen de uitvaart en de voorbereiding ervan ervaren hebben. Onze ervaring is, dat er vaak complimenten of verbeterpunten genoemd worden, die niet altijd uit uw eigen enquête naar voren komen.

Met toestemming van de nabestaande delen we de feedback in een korte terugkoppeling. Wij houden hierin vanzelfsprekend rekening met de privacy van de nabestaanden.


Neem contact met mij op

Opvolging bij hulpvragen


Hulpvragen kunnen praktisch, emotioneel, administratief of levensbeschouwelijk zijn. Indien blijkt dat er vragen zijn, zoeken wij de antwoorden en leggen aan de nabestaanden de mogelijke oplossingen voor. Zij gaan hier zelf mee aan de slag en wij monitoren dat vervolgens.

Wij houden contact zolang mensen dit zelf prettig vinden. Onze ervaring is dat in een later stadium soms weer andere vragen ontstaan. Medewerkers mogen ook altijd zelf contact met ons opnemen.




Vast tarief


Als uitvaartverzorger kunt u met ons samenwerken wanneer u belang hecht aan goede nazorg voor uw nabestaanden. Namens u zorgen wij voor een goede begeleiding in het eerste jaar na de uitvaart.

Wij werken voor een vast tarief per uitvaart. Dit is ongeacht de hulp die er nodig is.



Wilt u meer weten over onze dienst, neem dan contact met ons op. Wij vertellen u graag meer.




Neem contact met mij op
Share by: